COVID-19 este un moment definitoriu în transformarea digitală

covid-19 moment definitoriu transformare digitala

COVID-19 este un moment definitoriu în transformarea digitală

COVID-19 și efectele pandemiei readuce o imagine oarecum familiară pentru mulți dintre noi cei care am derulat afaceri în perioada 9/11 sau în declinul economic din 2008. Deși am avut aproape un deceniu să uităm efectul traumatic pe care o recesiune globală bruscă o poate avea asupra unei companii, într-o situație în evoluție rapidă, cum ne confruntăm cu COVID-19, este aproape imposibil să echilibrăm ceea ce este cel mai bine pentru companiile noastre, să ne protejăm angajații și să oferim în continuare clienților o experiență excelentă în condiții de haos. În ultimele săptămâni, ne-am confruntat cu “comenzi” prin ordonanțe militare fără precedent pentru a rămâne acasă, acestea decimând tragic unele industrii și testând reziliența altora.

Acesta este cu siguranță un moment definitoriu în istoria economiei și a transformării digitale. Chiar și atunci când focarul COVID-19 va fi conținut, este puțin probabil ca lucrurile să revină la normal (așa cum îl știm). În schimb, vedem accelerarea forțată a tendințelor care se mișcau anterior lent, care ar putea modela viitorul pe termen lung.

Telecommuting

Adoptarea în masă a telecomunicațiilor este cea mai explozivă schimbare care a avut loc ca urmare a epidemiei generate COVID-19. În timp ce munca la distanță este mai normală acum decât a fost în urmă cu un deceniu, un sondaj recent a constatat că 49% dintre lucrători nu au lucrat niciodată de acasă. Oricare ar fi obiecțiile întreprinderilor care au avut anterior lucrul de acasă (via internet), COVID-19 poate fi momentul care îl aduce în obișnuit și le arată liderilor că, cu tehnologia, cultura și așteptările potrivite, angajații pot fi la fel de productivi și eficienți de acasă.

Atât munca internă, cât și cea de acasă au beneficiile sale și va merita ca firmele să își dea seama cum să aducă cele mai bune dintre cele două. Zilele flexibile, deplasate sau scurtate la serviciu ar putea ajuta la reducerea dimensiunilor biroului și la reducerea orei de transfer, iar practicile de colaborare online vor accelera ciclurile de lucru pentru a compensa acele ore mai scurte.

Produse și servicii la cerere

Cu mii de întreprinderi mici obligate datorită COVID-19 să închidă ușile pentru a impune distanțarea socială, munca de acasă nu va salva pe toată lumea. Nenumărate magazine de cărămidă și mortar (în special firmele mici sărace în numerar) sunt susceptibile să își închidă ușile în bine, iar multe dintre acestea vor fi restaurante.

Economia la cerere a fost întotdeauna o parte importantă a transformării digitale. Acum economisește câteva restaurante, multe dintre ele putând rămâne deschise pentru desfășurare și generează venituri prin aplicații de livrare precum Glovo și Uber Eats. Unele dintre aceste restaurante pot alege chiar să devină bucătării fantomă permanente după încheierea pandemiei.

Dacă funcționează pentru restaurante, este posibil să vedem o nouă adopție agresivă a livrării locale sau la cererea locală a mărfurilor esențiale. Unele companii pot găsi chiar că acest model are un cost mai mic, ajută la gestionarea inventarului și face veniturile mai previzibile. Totuși, nu va fi totul așa. Comunitățile și firmele din jur ar putea fi nevoite să compenseze o scădere a traficului uman în anumite locații cheie (ancoră) și ar putea însemna, de asemenea, pierderea dureroasă a unor locuri de muncă în sectorul de retail și servicii.

Evenimente virtuale

Una dintre cele mai mari și imediate victime ale focarului COVID-19 a fost industria evenimentelor și industria de călătorii și ospitalitate care o susțin. La nivel global, conferințele, spectacolele comerciale și chiar olimpiadele au fost anulate sau amânate pentru a atenua răspândirea bolii. Unele dintre aceste evenimente sunt reconstituite ca evenimente virtuale, care, în final, poate să nu fie doar un fenomen 2020, ci noul standard pentru experiențe.

Dar acest format nu este cunoscut. Măsura succesului pentru spectacole comerciale este în valoarea vânzărilor pe care le generează și a conexiunilor peer to peer pe care le construiesc, astfel încât rămâne de văzut dacă evenimentele virtuale pot genera afaceri cu același succes ca și cele fizice. Dar dacă pot, apelul lor poate fi de durată. Cu costuri mai mici pentru participanți și promotori și mai multă flexibilitate în formatele de conținut, nu m-ar mira să văd că unele evenimente rămân virtuale în viitor.

Cloud-ul ajută întreprinderile să facă față provocării

Toate aceste întreruperi au un lucru în comun: multe companii sunt capabile să-și pivoteze rapid planurile din cauza tehnologiei cloud care permite comunicații instantanee de oriunde. Transformarea digitală a salvat deja milioane de locuri de muncă, a contribuit la încetinirea răspândirii virusului și a permis întreprinderilor să mențină un nivel de normalitate în mijlocul unei situații haotice.

Ne vom ține degetele încrucișate pentru a putea reveni la o normalitate și mai mare în curând – deși, după COVID-19, ar trebui să fim pregătiți pentru un normal care să arate foarte diferit.

În această perioadă provocatore, suntem aici, pregătiți să vă ajutăm afacerea. După ce am îmbrățișat modul de lucru la distanță cu ani în urmă, echipa noastră este adaptată pentru a continua să ofere aceeași calitate excepțională și rezultate garantate. Vezi ce facem ➡

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.