Adaptează-ți strategia de marketing pentru criza COVID-19.

Adaptează-ți strategia de marketing pentru COVID-19

Adaptează-ți strategia de marketing pentru criza COVID-19.

COVID-19 a provocat o situație de criză care se schimbă rapid. Oamenii de marketing (manageri, directori, antreprenori) au nevoie de un plan proactiv pentru a se adapta și a adapta modul în care își conduc echipele, vorbesc cu clienții și își gestionează afacerile.

 

Este posibil ca clienții să nu știe niciodată cum răspunde o companie la un eveniment major neprevăzut, dar marketingul se află în centru, orice acțiune de marketing reflectându-se în fiecare campanie publicitară, mesaj și canal. Modul in care se acționează este esențial pentru modul în care clienții percep brandul într-o perioadă dificilă.

Efectuarea acțiunilor corecte și găsirea mesajului potrivit poate fi dificilă, mai ales într-o situație fluidă ca cea în care ne aflăm. Toate companiile ar trebui să funcționeze cu integritate și încredere, chiar dacă acestea sunt sub presiune de o situație în evoluție rapidă. Cei care au un produs sau un serviciu adecvat pentru perioadele dificile trebuie, în această perioadă, să manevreze cu grijă, ca nu cumva clienții să creadă că exploatează tragedia.

„Cu mult înainte de apariția coronavirusului, încrederea consumatorilor atât în guvern, cât și în branduri mari s-a erodat.”

Una cele mai mari provocări ale marketingului (si ale celor din vânzări, totodată) este să vedem cum vor evolua dorințele, nevoile, așteptările și deciziile de cumpărare ale clientului. Clienții înșiși nu vor ști până când infecțiile COVID-19, temerile și restricțiile de distanțare socială impuse de guverne vor avea efect asupra vieții lor (așa cum o știau înainte de criză).

Cei din marketing și vânzări nu ar trebui să aștepte ca problemele să se dezvolte sau piața să indice într-o direcție clară înainte de a face planuri și de a lua măsuri. În schimb, creați un plan de acțiune în patru pași pentru a defini scenarii, a monitoriza clienții și a planifica modificările de marketing și vânzări.

Implicați-vă în planificarea scenariilor

Definiți cele mai bune scenarii teoretice, cele mai grave și moderate care ar putea fi redate în timpul crizei din perspectiva afacerii voastre, a clienților și a partenerilor critici.

Planurile de marketing și vânzări trebuie să fie realiste (și simple) pentru a putea fi implementate rapid în condiții restrictive de piață. Identificarea provocărilor specifice pe care clienții, organizația și brandul le-ar putea întimpina în funcție de scenariu sunt necesare pentru a putea creiona acțiuni si a identifica modalități alternative de a ajunge la clienți.

Ascultați schimbările în sentimentul și comportamentul clienților

Cu mult înainte de apariția coronavirusului, încrederea consumatorilor atât în ​​guvern, cât și în branduri mari s-a erodat. Oamenii se aliniază acum mai strâns cu familia, prietenii și afacerile locale. Criza actuală pare să fie amplificată pentru a amplifica neîncrederea pe care clienții o au față de branduri. Brandurile se pot acționa împotriva acestui val, ridicându-se la ocazia de a restabili încrederea prin acțiuni centrate pe clienți. Câteva modalități ar fi:

Ascultă. Acum mai mult decât oricând, este important să știm ce simt și fac clienții și de ce. Tehnologia este un factor important pentru a ajuta companiile să înțeleagă ce cred clienții referitor la COVID-19 sau alte provocări. Echipele de vânzări pot furniza informații valoroase despre ce cred clienții fiind primii ce interacționează cu clienții.

Răspunde echilibrat. Oamenii de marketing trebuie să sprijine clienții și să protejeze relațiile cu aceștia, rămânând sinceri cu privire la ceea ce firma poate și nu poate oferi în acest moment. Colaborarea cu cei din vânzări este mai importantă ca oricând iar orice acțiune întreprinsă trebuie să aibă în vedere orizonturi medii și lungi (evitând câștigurile pe termen scurt sau profituri maximale) pentru a păstra încrederea clienților.

Anticipați impactul operațional

Provocările privind furnizarea de produse și servicii abundă în această perioadă de incertitudine generată de criza COVID-19. Fabricile închise și lanțurile de aprovizionare perturbate creează o ofertă redusă pe o parte a activității, în timp ce întrebările clienților creează cererea de servicii în creștere pe cealaltă parte. Marketerii trebuie să-și adapteze mesajele pentru a reflecta realitățile la fața locului, rămânând fidele la valorile brandului.

Printre pașii de urmat ar fi:

Gestionează promisiunile. Stabilește așteptări realiste cu privire la nivelul serviciilor, datele de lansare a noi produse, disponibilitatea produselor etc. Limitează campaniile publicitare pentru produse sau servicii pe care nu le puteți produce și furniza. Evaluează politicile actuale și ia în considerare modificări raționale – de exemplu, permițând anularea sau extinderea condițiilor de plată, livrare etc.

Creează capacitatea de a crește volumul cererilor de servicii clienți (customer service). Creează mesaje pro active pentru a le distribui prin e-mail, social media și web pentru a răspunde la întrebări.

Accelerarea livrării digitale. Există multiple modalități de a livra produsul sau serviciul online, cum ar fi telemedicina pentru vizitele de rutină la medic sau învățarea online pentru elevii și studenții care nu mai merg fizic la școală. Cu toate acestea, chiar dacă activați opțiunile digitale, unii oameni vor avea întotdeauna nevoie să audă o voce umană empatică, mai ales acum și fiți pregătiți să o oferiți. Conform Marketing Charts o mare parte din bugetele pierdute (de ex. cele pentru expoziții și evenimente) se vor realoca către activități digitale.

Optimizarea bugetului de marketing. Companii mici si mari vor prioritiza cheltuielile în perioada aceasta. A tăia la întâmplare si de peste tot nu este o soluție. Pot fi găsite modalități de eficientizare (de exemplu, căutând suprapuneri în contractele existente cu agenții de marketing și tehnologie) și de a reduce sau amâna obligațiile care nu vor aduce valoare în conjunctura actuală.

Adaptați planul de marketing

Următoarele trei până la șase luni vor aduce multe schimbări sociale care vă vor impacta planul de marketing. Utilizați scenarii de tip “cele mai bune, cele mai grave și moderate” pentru a anticipa schimbările posibile și probabile și a găsi măsuri alternative. Furnizați conținut convingător. Mai multe persoane vor petrece timp acasă în următoarele luni. Brandurile pot oferi conținut informativ și încurajator pentru persoanele care caută sprijin.

Un mod de planificare pentru marketingul digital pe care îl recomandăm este SOSTAC. O altă resursă folositoare este și ghidul  celor de la SmartInsights despre cum să creezi un plan de acțiuni de marketing pentru perioade de recesiune.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

Get our free ebook!
How to get more sales
Download Now